FRÅGOR & SVAR!”

 

 

BETALNING

 

Fråga: Vilka betalsätt finns?

Svar: Vi erbjuder i samarbete med Klarna betalning mot faktura, kort, banköverföring, delbetalning Klarna. 

Fråga: Måste jag ha ett konto sedan innan hos Klarna för att kunna handla hos er?

Svar: Nej! Ni behöver inte ha ett konto hos Klarna för att kunna genomföra ett köp via dem.

Fråga: Hur lång tid har jag på mig att betala min faktura?

Svar: Du har normalt 14 dagar på dig att betala din faktura från det datum vi har skickat ut era varor, ni hinner då prova era varor i lugn och ro innan ni betalar er faktura.

Fråga: Görs det en kreditupplysning på mig vid faktura köp?

Svar: Den kreditupplysning som Klarna gör är en *microupplysnings*, denna upplysning syns inte och är inte en sådan upplysning som påverkar er kredit värdighet, när ni t ex ska söka bolån eller banklån.

Fråga: Jag får inte köpa mot faktura? Varför?

Svar: Ni måste då kontakta då direkt Klarna, för svar på varför ni inte kan det, ni hittar kontakt uppgifter till Klarna här: www.klarna.com

 

LEVERANS

 

Fråga: Hur lång är er leveranstid?

Svar: För närvarande så är våra normala leveranstider 1-5 arbetsdagar, efter att er order har blivit färdigbehandlad/skickad ifrån oss.

Fråga: Var hittar jag era leveransinformation?

Svar: Ni hittar det längst ner på våran hemsida klicka på texten *Leveransinformation* så kommer ni direkt dit.

Ni finner även våra fullständiga leveransvillkor även under köpvillkor.

Fråga: Vad händer om ni ej har en vara i lager, fast man genomfört köp?

Svar: Om den vara ni har beställt är slut och vi ej har denna i lager pågrund av ett felaktigt lager saldo, kommer vi att göra en återbetalning till er för den varan eller erbjuda att byta till en liknande produkt. Vi kontaktar er då alltid via e-post först.

Fråga: Vad händer om mitt paket kommer senare än angiven tid?

Svar: Om det har gått över 10 arbetsdagar från att ni beställde och ni har inte fått ett mail från oss om detta, ska ni maila oss då direkt till e-postadress: info@dogmama.se, och uppge ert namn, adress och ert ordernr som ni fått i er bekräftelse mail från oss vid er lagda beställning. Vi kommer då att titta på ärendet och återkomma till er via e-post.

Fråga: Vad ska jag göra om mitt paket är trasigt?

Svar: Om ni ser redan när ni hämtar ut paketet hos ert postombud att paket är trasigt ska ni göra en anmälan om det direkt på plats till ert postombud. Har ni fått paketet direkt levererat hem till er ska ni göra direkt en anmälan på Postnords egen hemsida, info om detta hittar ni här på Postnords hemsida: www.Postnord.se. Ni ska sedan även maila direkt till oss angående detta till vår e-postadress: info@dogmama.se

 

BYTESRÄTT & ÅNGERRÄTT

 

Fråga: Hur långtid har jag på mig att byta en vara? eller ångra ett köp?

Svar: Ni har alltid 14 dagar på er att ångra ert köp. * från den dag ni mottog varan * Vi erbjuder även en 30 dagars öppet köp * från den dag ni mottog varan*  Men det förutsätter att ni då även följt våra retur villkor, som produkten får ej vara använd eller skadad, alla etiketter måste vara kvar på produkten, för mer utförlig info vänligen läs våra Bytesrätt & Reklamations villkor här på sidan. Vill ni byta er vara vänligen returnera varan och lägg en ny beställning på den varan som ni vill ha.

Fråga: Hur gör man med frakten när man vill returnera en vara/varor?

Svar: Vi har fri returfrakt på alla varor, gäller endast inom Sverige.

Gör så här:

  1. Maila oss direkt till: info@dogmama.se, skriv ert ordernr i mailet och att ni vill göra en retur. När vi fått ert mail och behandlat det hos oss så kommer ni få besked via mail från oss när vi Postat ut en retursedel + returfrakt etikett till er per Brev Post.
  2. När ni sedan fått av oss brevet med retursedel och returfraktmärke ska ni: Klistra fast returfrakt etikett på paketet med retur varan/varorna och även se till att lägga den returfraktsedeln som ni fyllt i, i paket/varubrevet. Glöm heller inte att (dölj den gamla etiketten om ni återanvänder samma paket/varubrev som ni fått produkten i.)
  3. Lämna in paketet hos ditt närmsta Postombud.

Du ska använda det kundretur formulär som vi postat ut till er, och fylla i det för att vi ska kunna behandla er retur i vårt system, och hitta er order som ni lagt hos oss.

Fråga: Ska man fylla i blanketten som man fått?

Svar: Ja! Ni ska alltid fylla i er retursedel för att vi ska kunna behandla er retur måste vi ha denna ifylld ifrån er. Har ni tappat bort denna ska ni alltid maila oss för att begära ut en ny.

Har ni frågor eller behöver hjälp med hur ni ska göra för att returnera er vara, maila direkt till oss på e-postadress: info@dogmama.se

 

Fråga: Var hittar jag retur blanketten?

Svar: Ni får den utskickad av oss per post efter att ni har mailat in till oss på e-postadress: info@dogmama.se, så skickar vi ut en blankett, och vi skickar även ut en returfrakt etikett till er som ni ska använda. Vi kan även maila ut detta till er om ni kan skriva ut själva detta.

Varför får jag inte med retur blanketten och returfrakt etikett direkt med min leverans?

Svar: Vi vill spara på miljön och inte göra så många onödiga utskrifter, som sedan bara kastas, det är inte ofta en kund behöver returnera sin beställning tillbaka till oss.

Fråga: Får jag byta till en dyrare vara?

Svar: Nej!  Om ni vill handla en dyrare vara hos oss måste ni göra en ny beställning på den vara som ni vill ha. Ni skickar tillbaka den vara som ni ej vill ha i retur och så fort vi fått den åter och godkänt er retur kommer vi att kreditera den ordern via Klarna.

Fråga: Får man byta till en helt annan produkt?

Svar: Nej! Vi kan tyvärr inte erbjuda denna tjänst just nu idag. Vill ni ha en annan produkt så returnera den produkt som ni ej vill ha så gör vi en återbetalning på den vara som ni ångrat och ej vill ha. Ni lägger en ny beställning på den vara som ni vill ha.

 

KUNDTJÄNST ÖPPETTIDER

 

Fråga: Vilka är era öppettider på kundtjänst?

Svar: Våra öppettider är Mån-Tors 13-14 Fredag-Söndag Stängt!

Fråga: Kan man ringa till er?

Svar: Vi har tyvärr ingen möjlighet till kundsupport via telefon, men vi försöker att svara så snabbt som möjligt via mail.

Fråga: Hur snabbt svara ni på ett mail?

Svar: Vi försöker se till att svara alltid inom 24 tim under kundtjänst öppettider.

Fråga: Ni har en chatt, när kan man chatta med er direkt?

Svar: Ni kan chatta med oss direkt Mån-Tors kl 13-14, övrig tid är chatten stängd.

Fråga: Var hittar jag era kontaktuppgifter?

Svar: Ni hittar våra kontaktuppgifter, längst ner på sidan under* om oss*, och *kundtjänst*.

Fråga: Var hittar jag era köpvillkor?

Svar: Ni hittar våra köpvillkor längst ner på våran hemsida, klicka på texten  *köpvillkor*, så kommer ni direkt till köpvillkor.

 

 

SÄKERT ATT KÖPA HOS ER

 

Fråga: Är det tryggt att göra köp/betalning via Klarna.

Svar: Ja! Alla köp och betalningar som görs via Klarna, är säkra och trygga, vill ni veta mer info kan ni besöka Klarnas hemsida här: www.klarna.com

Fråga: Vilka uppgifter är det som ni lagrar i er data?

Svar: Vi sparar bara de uppgifter som är nödvändiga för att vi ska kunna behandla er order, för en mer utförlig information gå till våra *köpvillkor* och läs där under punkt 14.

 

 

 

 

 

*Frågor & Svar uppdaterad: 2020-09-01*