KÖPVILLKKOR – DOGMAMA.SE                                                                              

 

 

Köpvillkor.

1. Allmänt.

 

För att kunna registrera ett köp hos oss, via PayPal eller betala med Klarna, ansöka om faktura Klarna, Delbetala med Klarna eller betala via betalkort/internetbank, för att kunna köpa produkt(er) genom dogmama.se måste du vara 18 år.

Om du är under 18 år måste du ha målsmans godkännande.

Genom köp av produkt(er) ur vårt sortiment,köp mot faktura,köp mot betalkort,köp mot internetbank, godkänner du våra vid var tid gällande Köpvillkor och intygar därmed att de uppgifter som du lämnar om dig själv är riktiga.
Dogmama.se har rätt att ensidigt ändra dessa köpvillkor och de eventuella förändringar som vi gör.

2.Beställning.

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress.
I bekräftelsen finner du alla uppgifter om din beställning, pris,antal, faktura och leveransadress.
Är det något som är fel i beställningen, är det viktigt att du omedelbart kontaktar oss via
E-post till: info@dogmama.se
Du måste vara 18 år eller ha målsmans godkännande vid beställning.
Lagda ordrar som kund godkänt i kassan, har kunden i med det även godkänt Dogmama.se köpvillkor.

Vid systemfel i samband med köp eller fel som kan uppstå vid betalning i kassan eller vid användande av rabattkoder t ex pris fel i kassan, pris fel vid rabattkoder, ogiltiga rabattkoder, Pris fel på produkter, Pris fel på totalsumman i kassan, momsfel, frakt pris fel, adress fel, Lagersaldo fel, produktfel, mm äger vi Dogmama.se rätten att avbryta en order som det har blivit ett fel på.

PRODUKTINFORMATION

Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella bild- och skrivfel på sidan, exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer eller valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Om en eller flera varor i din beställning inte finns kvar i lager meddelar vi detta via e-post. Vi strävar efter att presentationen av våra produkter ska vara så nära verkligheten som möjligt då det gäller proportioner och färger, men vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende.

 

3.Företagsinformation.

Webbshoppen Alltid Öppen 24 Tim.

Beställningar i shoppen kan göras dygnet runt/24 tim.

Öppettider Kundtjänst: Mån-Tors kl 16-19, Fredagar Stängt!

Lördag/Söndag Stängt.

Helgdag/Dag före röd dag Stängt.

Chattens Öppettider: Mån-Tor kl 17-19.

Fre-söndag stängt.

Post Adress:

Dogmama

Box 331

18424 Åkersberga

E-post adress: Info@dogmama.se

Företaget innehar F-skatt och registrerat för moms, Orgnr: SE820219668201

 

4.Leveransvillkor.

Order som kommer in före kl 14.00 skickas normalt samma dag (Gäller inom Sverige).

Alla varor som skickas ifrån Dogmama.se, levereras med Postnord.
Våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar från att beställning är färdigbehandlad/skickad. ( Inom Sverige).

Observera dock att längre leverans tid kan förekomma i enstaka fall, och vi reserverar oss för upp till 10 dagar. Vi ansvarar inte för skada till följd av överskriden leveranstid, ni har som kund däremot rätt att ångra ditt köp vid utökad leveranstid.

Om en vara ej finns i lager hos oss på grund av fel lager saldo, återbetalar vi er genom kreditering. Vi kommer då att först kontakta er via e-post för eventuellt förslag på annan vara eller för kreditering.

OBS! Beställningar som är utförda på helger/ röd dag skickas tidigast nästkommande helgfria vardag.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå så kontaktar vi er direkt via e-post om när beräknad leverans kan ske.

4.1 Leveransförsening.

Leveranstiden för er beställning kan komma att förlängas på grund av oförutsedd försening kan uppstå. Har du inte fått ditt paket inom 10 arbetsdagar efter att du lagt din beställning så mejla oss då direkt till: info@Dogmama.se.

Vi har nästan alla produkter vi säljer i lager. Skulle en produkt vara slut kommer vi kontakta vi er via e-post.

Vi levererar paket genom Postnord till Postnords postombud eller via DHL servicepoint, vid varubrev leveras ert paket direkt hem till er postlåda.

OBS! Vid ej uthämtat paket hos ombud, kommer Dogmama.se att debitera dig på en avgift för outlöst försändelse med ett fast belopp på 195 kr.


Leveranstider

LAND

LEVERANSTID

FRAKTKOSTNAD

Sverige 1-3 dagar 49 SEK, fri frakt över 299 SEK
Danmark 1-3 dagar 199 SEK
Finland 2-5 dagar 199 SEK
Norge 3-10 dagar 199 SEK
Tyskland 3-7 dagar 199 SEK
Frankrike 3-7 dagar 199 SEK
Polen 3-7 dagar 199 SEK
Åland 3-7 dagar 199 SEK
Canada 5-7 dagar 199 SEK
USA 5-7 dagar 199 SEK

Leverans till Norge.

Vid beställning över 350 NOK inkl. fraktavgift tillkommer ev. tullavgift och norsk moms (25%). Vi följer lagen och skickar inte paket som varuprov eller gåva. Observera att Posten i Norge även kan ta ut en avgift för tullhanteringen. Läs mer om avgifterna här: https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

 

5.Priser.

Alla priser i butiken Dogmama.se anges i SEK (svenska kronor) och alla priser är inklusive 25 % moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser som beror på felaktig information och i med det förbehåller sig Dogmama.se sig rätten att justera priset.

6.Fraktkostnader / Leveransvillkor.

Fri Frakt vid köp från 299 kr! (Gäller endast inom Sverige).

Alla varor skickas med Postnord eller DHL.
Våra normala leveranstider är 1-5 arbetsdagar från att beställning är färdigbehandlad/skickad. (Gäller endast inom Sverige).

Om en vara ej finns i vårt lager pågrund av fel lagersaldo, kommer vi att kreditera och återbetala er lagda betalning för varan.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå kontaktar vi er via e-post om en ny beräknad leveranstid.

Fraktkostnad är 49 kr. (Gäller inom Sverige).

Till utlandet är frakten 199kr.

OBS! Vid ej uthämtat paket hos ombud, kommer Dogmama.se att debitera dig på en avgift för outlöst försändelse med ett fast belopp på 195 kr.

Transportskada ska anmäls direkt på plats hos ditt ombud som du hämtat ut ditt paket hos.

OBS! Kvittera aldrig ut ett paket som är skadat när ni hämtar ett paket hos ert ombud!
Om du upptäcker skadan då du kommit hem tar du med hela paketet utan att öppna det tillbaka till ombudet som du hämtat ut det hos för att göra en skadeanmälan.

 

7.Betalningsalternativ.

Vi erbjuder betalning genom PayPal & Klarna där du kan betala med Betalkort/Internetbank eller Klarna Faktura och Klarna Delbetala.

Vid kortbetalning Visa/Mastercard.
Summan debiteras ditt betalkort i samband med att du betalar din beställning i kassan.
När köpet är genomfört får du en bekräftelse via e-post på din beställning samt kvitto på betald faktura/order.

Vid betalning via internetbank, summan debiteras direkt ert bankkonto.

Vid betalning med Klarna Faktura.

Vi erbjuder Faktura betalning genom Klarna.

Villkor vid betalning mot Faktura:

Faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.

  • Få alltid din beställning innan du betalar
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning**

Betalningsvillkor

Kredittiden är alltid minst 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enlighet med avtalet med e-butiken kan en fakturaavgift komma att debiteras.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 23,50 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning

När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt ansöka om att göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.

För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Härhittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.

Personuppgiftshantering

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.00 – 20.00, fredagar 08.00-18.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.

 

Vi erbjuder Klarna Delbetalning.

Villkor Klarna Delbetalning:

Delbetalning

Du kan ansöka om att betala i din egen takt eller betala ett fast belopp per månad. När du delbetalar med Klarna gäller alltid följande:

  • Du får hem varan innan du betalar
  • Du samlar alla dina köp på en månadsfaktura
  • Du betalar i din egen takt eller ett fast belopp per månad

Konto – betala i din egen takt

Du betalar valfri summa per månad. Det lägsta belopp du kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Du kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr i månaden tillkommer på fakturan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att du delar upp din betalning på 6, 12 eller 24 månader (och hos vissa butiker t.o.m. 36 månader). Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart.

Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden.

Länk till Klarnas Allmänna villkor.

Länk till Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation.

Ansökan och accept

Om Klarna godkänner din ansökan om delbetalning kommer beloppet att läggas till ditt befintliga Klarna Konto. Om Klarna godkänner din ansökan och du inte redan har ett Klarna Konto kommer vi att skicka en bekräftelse till dig. När du har fått din bekräftelse har du ett Klarna Konto.

Om Klarna förbehåller sig rätten att neka din ansökan om delbetalning.

Kreditprövning och personuppgiftshantering

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicyför en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.

Har du några ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarna på telefonnummer 08 – 120 120 10. Måndagar till torsdagar har vi öppet 08.00–20.00, fredagar 08.00–18.00 och helger 10.00–17.00.

 

8.Ångerrätten.

Vi följer distans och hemförsäljningslagen. Ni som kund har alltid 14 dagars ångerätt enligt lag. Förutsatt att varan/varorna är ej skadad eller i använt skick, alla etiketter måste vara kvar på produkten, Produktens orginalförpackning får ej vara bruten- det menas med för produkter som är Specialförpackade som gör att man ej kan testa produkten.

Vi har fri returfrakt på alla varor och du har alltid 30 dagars öppet köp från dagen du tagit emot din vara.

Du har en 30 dagars öppet köp från den dagen som du har tagit emot en vara som du beställt.
Produkten ska vara i ursprungligt skick och får inte vara använd eller tvättad, förpackning får inte vara bruten * Gäller varor som levereras i förslutna förpackningar som inte kan öppnas och testas, från tillverkare utan att det påverkar varans skick *  Eventuella etiketter måste vara kvar på varan* Gäller varor som har etikett på sig ifrån tillverkare *
Varan ska även vara i oanvänt skick, och varan får inte vara skadad.

När du utnyttjar din 30 dagars öppet köp/ ångerrätt ansvarar du som kund för att återsända eller för att återlämna varan.

Gör så här:

  1. Fyll i det kundretur formulär som ni fått med i er leverans. Har ni ej kvar denna maila oss direkt för att få en ny av oss.
  2. Klistra fast den medföljande returfraktsedeln på paket/varubrevet (dölj den gamla etiketten om ni återanvänder samma paket/varubrev som ni fått produkten i.)
  3. Lämna in paketet hos ditt närmsta Postombud.

Du ska använda det kundretur formulär som vi bifogat i er försändelse med er vara, och fylla i det för att vi ska kunna behandla er retur i vårt system, och hitta er order som ni lagt hos oss.

När vi fått in er retur, kommer vi att behandla den normalt tar detta ca 1 vecka, och ni som kund kommer även att få ett bekräftelse via mail ifrån oss på när allt är helt färdigbehandlad.

Vid nyttjande av 30 dagars öppet köp/ångerrätt och om ni är osäkra på något ska ni alltid direkt kontakta oss på e-postadress: info@dogmama.se

Vid nyttjande av 30 dagars öppet köp/ångerrätten återbetalas hela den betalda summa som erlagts för varan, ej frakt.

Om ni returnerar en vara och ni inte fått ett bekräftelse mail ifrån oss inom 10 arbetsdagar på att vi fått er retur, ska ni direkt kontakta oss på: info@dogmama.se

Eller kontakta oss via vårt kontaktformulär här på hemsida.

Hos oss gäller:

Konsumentköplagen gäller då du handlar hos oss. För mer information, besök www.konsumentverket.se.

För mer information inom EU besök www.konsumenteuropa.se. Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

 

 

9.Bytesrätt.

Om du vill byta till en annan vara, vänligen lägg en ny beställning. Gör sedan en retur enligt ovan på de varor som du vill skicka tillbaka.

 

 10.Retur.

Retur skall ske inom 30 dagar från leveransdagen*Från den dag ni fått eller hämtat ut er vara* under förutsättning att produkten återlämnas i oskadat skick i obruten originalförpackning.

Vi följer distans och hemförsäljningslagen.

Alltid 14 dagars retur rätt enligt lag.
Varan skall returneras med originalförpackning och i väsentligen oförändrat skick. Vid originalförpackning menas med *Special förpackade varor ifrån tillverkare.*

När du utnyttjar din Returätt ansvarar du som kund för att återsända eller för att återlämna varan.

Ni ska alltid fylla i er retursedel som ni fått med i er försändelse, för att vi ska kunna behandla er retur på ett korrekt sätt, och ni ska även skicka in den tillsammans med era returvaror till oss.

När vi fått er retur kommer vi att kontakta er via mail från oss direkt när vi har färdigbehandlad er retur hos oss.

Har ni frågor angående era returärenden ska du direkt e-posta oss till:  info@dogmama.se

 

11.ÅTERBETALNING.


Vid köp med PayPal sker återbetalningen via PayPal till det kort eller konto som debiterades vid köpet.

Vid köp med Klarna sker all återbetalning via Klarna.

Efter att vi har emottagit ert återköp/retur och godkänt den!

Vi återbetalar er då för produkten/varorna, ej erlagd frakt, alltid via Klarna.

 

 

 

12.Reklamations ärenden.

Meddela Dogmama.se varför du inte godtar varan samt ange på vilket sätt du anser att varan är felaktig till: info@dogmama.se

Meddela alltid eventuell reklamation så snart som möjligt.
Du har en reklamationsrätt på din vara i 3 år förutsatt att felet kan åberopas säljaren som ursprungligt, inom 6 månader från inköpstillfället.
Vi accepterar Allmänna reklamationsnämnden (ARN).

 

13.Outlösta varor.

Hämtar du inte ut dina varor som du beställt så kommer du att debiteras för att vi skickat ditt paket fram och tillbaka samt lagerkostnad.
Kostnaden för detta är för närvarande 195 kr.
Ej uthämtat paket räknas inte som hävning av ditt köp.
Du måste enligt svensk lag alltid meddela oss vid nyttjande av ångerrätt, reklamation, eller retur av din beställning.

 

14.Våra Sekretess regler!

Vår behandling av Personuppgifter.

14.1 Genom att handla hos Dogmama.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi samlar in endast nödvändig information angående dig, för att behandla din beställning. Vi säljer inte eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan att ha en rättslig grund.

14.1.1 Dogmama.se är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss genom att ni gjort köp som kund hos oss.

14.1.2 Dina personuppgifter behandlas av oss för att vi ska kunna behandla din beställning, för att vi ska kunna fullfölja vår ut leverans till er som vår kund, på det ni har beställt ifrån oss på Dogmama.se

14.2 Vad för uppgifter lagrar och sparar vi om dig?
För att kunna behandla er beställning samt ge svar på era frågor angående er order, måste vi lagra ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik, ordernummer.

14.2.1 Dina uppgifter lagras så länge vi har en rätt till det enligt lag till att behandla dina uppgifter.

14.3. Den fraktleverantör som vi arbetar med är Postnord eller DHL.
För att vi ska kunna göra vår levererans till er så måste vi dela med oss information om dig till (Postnord)(DHL). Det som vi då delar ut med till Postnord eller DHL är ert förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och mobilnummer.

14.4.1 Din rättighet till att få ta del av dina uppgifter hos oss.
Du har rätt att få ett utdrag av all den information som vi Dogmama.se har om dig.

14.4.2 Din rättighet till att begära en rättelse hos oss.
Du har rätt att begära av oss att vi Dogmama.se uppdaterar en felaktig uppgift om dig eller information om er, eller begära att vi gör en komplettering av er information som är bristfällig.

14.4.3 Din rättighet att begära att vi tar bort uppgifter om dig som vi har hos oss.
Du kan när som helst be om att de uppgifterna som vi har om dig raderas. Det finns dock några undantag till din rättighet till radering, som t ex  om det är uppgifter som vi måste behålla för att vi måste uppfylla en viss rättslig lag.

14.4.4 Vem har ansvaret för Sekrets/dataskydd hos Dogmama.se?
Dogmama.se är ansvarig för all lagring och behandling av de personuppgifter vi har om er i webbutiken och ser till att vi följer de regler som finns.

 

16. FORCE MAJEURE.

Vid Force majeure skjuts Dogmama.se förpliktelser upp. Om perioden för Force majeure är längre än 2 månader äger såväl du som Dogmama.se rätt att upphäva avtalet utan att det i sådana fall finns någon skyldighet att betala skadestånd. Med Force majeure menas bland annat strejker, sjukdom hos personal, transportstörningar, import/exportförbud, naturkatastrofer, onormal nedgång i marknaden, större olyckshändelser, blockad,systemfel, mm. Detta oavsett om det förekommer hos Dogmama.se eller hos någon av våra leverantörer.

 

17. INFORMATION OM COOKIES

COOKIES

Vi använder cookies för att ge dig den bästa upplevelsen av vår webshop. En cookie är en liten textfil som lagras i din dator när du besöker en webbplats som använder cookies och gör att webbplatsen kommer ihåg dina personliga inställningar, så att du till exempel inte behöver välja språk varje gång du besöker den. Cookies används också för statistiska ändamål.

I inställningarna för din webbläsare kan du ändra så att cookies inte sparas, om du önskar det. Detta medför dock att du inte kan ta del av webbplatsens fulla funktionalitet då den bygger på användningen av cookies.

 

 

18.BedrägeriFörsök.

Vid all bedrägeri försök så kommer Dogmama.se att Polis anmäla det.

Vid frågor maila oss direkt på: info@dogmama.se